נו, מה עוד אפשר לאמר על החינוך בישראל ועל המשבר הנוכחי בבתי הספר והאוניברסיטאיות?
שזוהי תוצאה של הזנחה פושעת של ממשלות ישראל ב10-15 שנים האחרונות?
שדרושה השקעה יוצאת מגדר הרגיל, ולכן מגדר תקציב הממשלה, כדי להטות את הדרך בחזרה למסלול תקין? אה כן, יש כסף לזה, אם לא ידעתם, אם לא שמתם לב. יש בסוף שנה זו עודף תקציבי של כ8 מיליארד שקלים. אז למה לא להשקיע אותם בחינוך הקורס? מכיון שעדיף להחזיר איתם את החוב הציבורי, שהכמות שמוחזרת עבורו בכל שנה נראת מספיקה לחלוטין (ראו את סגסוג המשק). למען האמת, אני מתחיל לחשוב שאולי כדאי לקצץ בגובה החזר החוב השנתי לטובת שיקום המדיניות החברתית. שהרי מי שמרוויח מהחזר החוב הם לא אנחנו, הציבור הפשוט, כי אם בעלי ההון. אז שנה אחת יאיימו, ואולי אף יורידו את דרוג האשראי שלנו. אז מה? אז כל מיני מדדים שמנותקים מהעם יראו על האטה כלכלית, כמו מדד המחירים לצרכן, שכמעט לא עולה למרות שלציבור הפשוט סל הצריכה עלה בכ15% השנה, וזה כיון שמחירי הדירות או הטיסות ירדו בגלל ירידת הדולר. מצד שני, את מליארדי השקלים שיתווספו למשרדי הממשלה השונים נרגיש ישירות, לדוגמה בהחזרת הקצבאות לנכים, קשישים ועניים, לרמה שניתן בעזרתה להתקיים בכבוד.
ובכן, מדברים על הצורך בכיתות קטנות יותר (עד 20 תלמידים בכיתה) - אני בעד! על העלאת שכר המורים ב20-30% - אני בעד לפחות 50% אם לא יותר. על דבר אחד לא שמעתי שמדברים במסגרת התקשורתית, לפחות לאחרונה. לא מדברים על הצורך להחזיר את הכבוד למורה בכיתה, על הצורך להחזיר למורה את היכולת להטיל מרות. צריך שינוי, או יותר נכון חזרה אחורה לתקופה בה למורה היה גב והכלים להשליט סדר בכיתה. היום כל הורה חושב שהילד שלו הוא מרכז העולם (שמותר לו לאיים על המורה אם מתחשק לו), והמערכת מקבלת זאת ואף קבעה זאת כסטנדרט. אז, גבירתי שרת החינוך, אדוני יו"ר אירגון המורים (וששר האוצר ישב בצד ויקשיב בלבד), נא לפעול לתקן מצב בלתי נסבל זה.
שזוהי תוצאה של הזנחה פושעת של ממשלות ישראל ב10-15 שנים האחרונות?
שדרושה השקעה יוצאת מגדר הרגיל, ולכן מגדר תקציב הממשלה, כדי להטות את הדרך בחזרה למסלול תקין? אה כן, יש כסף לזה, אם לא ידעתם, אם לא שמתם לב. יש בסוף שנה זו עודף תקציבי של כ8 מיליארד שקלים. אז למה לא להשקיע אותם בחינוך הקורס? מכיון שעדיף להחזיר איתם את החוב הציבורי, שהכמות שמוחזרת עבורו בכל שנה נראת מספיקה לחלוטין (ראו את סגסוג המשק). למען האמת, אני מתחיל לחשוב שאולי כדאי לקצץ בגובה החזר החוב השנתי לטובת שיקום המדיניות החברתית. שהרי מי שמרוויח מהחזר החוב הם לא אנחנו, הציבור הפשוט, כי אם בעלי ההון. אז שנה אחת יאיימו, ואולי אף יורידו את דרוג האשראי שלנו. אז מה? אז כל מיני מדדים שמנותקים מהעם יראו על האטה כלכלית, כמו מדד המחירים לצרכן, שכמעט לא עולה למרות שלציבור הפשוט סל הצריכה עלה בכ15% השנה, וזה כיון שמחירי הדירות או הטיסות ירדו בגלל ירידת הדולר. מצד שני, את מליארדי השקלים שיתווספו למשרדי הממשלה השונים נרגיש ישירות, לדוגמה בהחזרת הקצבאות לנכים, קשישים ועניים, לרמה שניתן בעזרתה להתקיים בכבוד.
ובכן, מדברים על הצורך בכיתות קטנות יותר (עד 20 תלמידים בכיתה) - אני בעד! על העלאת שכר המורים ב20-30% - אני בעד לפחות 50% אם לא יותר. על דבר אחד לא שמעתי שמדברים במסגרת התקשורתית, לפחות לאחרונה. לא מדברים על הצורך להחזיר את הכבוד למורה בכיתה, על הצורך להחזיר למורה את היכולת להטיל מרות. צריך שינוי, או יותר נכון חזרה אחורה לתקופה בה למורה היה גב והכלים להשליט סדר בכיתה. היום כל הורה חושב שהילד שלו הוא מרכז העולם (שמותר לו לאיים על המורה אם מתחשק לו), והמערכת מקבלת זאת ואף קבעה זאת כסטנדרט. אז, גבירתי שרת החינוך, אדוני יו"ר אירגון המורים (וששר האוצר ישב בצד ויקשיב בלבד), נא לפעול לתקן מצב בלתי נסבל זה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה